قهوه, نوشیدنی

خواص قهوه عربیکا و روبوستا

خواص قهوه روبوستا و عربیکا ، فرق قهوه عربیکا و روبوستا ، بهترین مدل قهوه

خواص قهوه عربیکا و روبوستا

وقتی برای خرید قهوه به بازار مراجعه نمایید، بعد از کمی جستجو متوجه می‌شوید که دو مدل قهوه بسیار محبوب هستند. قهوه عربیکا و قهوه روبوستا. حال شاید برایتان سوال باشد که خواص قهوه عربیکا و روبوستا چیست؟ ما دراینجا به خواص هر دو قهوه خواهیم پرداخت.خواص قهوه روبوستا و عربیکا ، فرق قهوه عربیکا و روبوستا ، بهترین مدل قهوه

خواص قهوه روبوستا

قهوه روبوستا از پر فروش ترین قهوه های دنیاست که خواص ویژه ای به همراه دارد در ادامه به خواص قهوه روبوستا می‌پردازیم.

لاغری و سوخت و ساز

از خواص و ویژگی های قهوه روبوستا این است که سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد، این خاصیت بسیار برای افراد ورزشکار یا اشخاصی که تمایل به لاغری و چربی سوزی دارند بسیار ایده آل است.

بهبود عملکرد مغز

از دیگر ویژگی های بسیار مهم قهوه روبوستا، به دلیل میزان بالای کافئین، عملکرد مغز بهبود چشمگیری پیدا می‌کند و احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند پارکینسون و آلزایمر کاهش پیدام می کند.

ضد بیماری

همانطور که می‌دانید آنتی اکسیدان ها بسیار مفید هستند. با توجه به آنتی اکسیدان های مختلفی که قهوه روبوستا دارد، برای درمان گروهی از بیماری ها می تواند تاثیر گذار باشد.

خواص قهوه روبوستا و عربیکا ، فرق قهوه عربیکا و روبوستا ، بهترین مدل قهوه

خواص قهوه عربیکا

قهوه عربیکا از محبوب ترین قهوه ها به شمار می‌آید که علاوه بر مزه دلپذیر آن، خواص بی نظیری دارد که در پایین به آن اشاره کردیم.

لاغری و رشد مو

از خواص قهوه عربیکا نیز به وجود کافئین میتوان اشاره کرد که با افزایش متابولیسم، باعث کاهش وزن خواهد شد. پتاسیوم و کلسیوم موجود در قهوه عربیکا برای رشد و کیفیت مو و ناخن ها نیز بسیار مفید است.

حفظ سلامت دهان و دندان

قهوه عربیکا خواص ضد میکروبی نیز دارد و باعث حفظ سلامت دهان می‌شود.

کنترل قند و درمان دیبابت

این مدل قهوه موجب می‌شود که تولید انسولین در بدن افزایش یابد، در نتیجه قهوه عربیکا برای کنترل قند بدن و افراد دیابتی نیز بسیار مفید است.

جلوگیری از چین و چروک پوست

آنتی اکسیدان های موجود در قهوه عربیکا سبب دفع رادیکال های آزاد و در نتیجه جلوگیری از ابتلا به سرطان و ایجاد چین و چروک بر روی پوست می شود.

ضد افسردگی

قهوه عربیکا با افزایش تولید هورمون اندروفین سبب درمان افسردگی و کاهش استرس و اضطراب می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *