قهوه, نوشیدنی

معرفی انواع دانه قهوه

معرفی و آشنایی با انواع اصلی قهوه در نیکان دکور

معرفی انواع دانه قهوه

حتما برایتان پیش آمده است که هوس قهوه کنید و بخواهید اقدام به خرید قهوه کنید. اما ترجیح بدهید قبل از مراجعه به فروشگاه برای خرید، کمی اطلاعات در مورد انواع دانه قهوه کسب کنید. و بتواند توسط قهوه ساز ، قهوه مورد نظر خود را درست کنید. ما در این مقاله اقدام به معرفی انواع اصلی قهوه نموده ایم.

معرفی و آشنایی با انواع اصلی قهوه در نیکان دکور

دانه‌های قهوه از انواع مختلفی برخوردارند. به طور کلی، دو نوع اصلی قهوه معروف هستند:

قهوه عربیکا (Arabica):

دانه قهوه عربیکا را به وفور می‌توان در نقاط مختلف جهان مانند آمریکای شمالی، برزیل و ویتنام یافت. این نوع قهوه معمولاً با کیفیت بالا شناخته می‌شود و حاوی مقدار کمتری کافئین است. طعم غالب آن نرم و ملایم است. قهوه آرابیکا از ارتفاعات بلند تر برداشت می‌شود و بسیاری از قهوه‌های مختصر و اسپرسو از این نوع هستند.

قهوه روبوستا (Robusta):

دانه‌های قهوه روبوستا دارای مقدار بیشتری کافئین هستند و طعم تندتر و برجسته دارند. این نوع قهوه از ارتفاعات کمتری برداشت می‌شود و معمولاً در قهوه‌های فرانسه و ایتالیایی استفاده می‌شود. دانه‌های قهوه روبوستا ارزان‌قیمت‌تر از عربیکا هستند، زیرا با سهولت بیشتری پرورش می‌یابند. اما نباید گول این برچسب قیمت ارزان‌تر را خورد، زیرا روبوستا مقادیری بالایی از کافئین را در بر می‌گیرد و می‌تواند صبح شما را زیر و رو کند

علاوه بر این دو نوع اصلی، تنوع در دانه‌های قهوه بر اساس منطقه تولید، روش‌های فرآوری، و نحوه رست قهوه نیز وجود دارد.

معرفی و آشنایی با انواع دانه قهوه، مدل های روبوستا و عربیکا اربیکا در نیکان دکور

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *